Vecinos de Covas insisten en actuar en la playa antes de los temporales

El Concello y otros colectivos que los apoyan ven «discriminatorio» que Costas priorice Murcia
Ola durante un temporal.
photo_camera Ola durante un temporal.

La plataforma vecinal Salvar a Praia de Covas insiste más que nunca en la necesidad de una actuación inmediata que frene la degeneración de la playa y proteja las viviendas antes de que lleguen los grandes temporales, mientras que colectivos que la apoyan y el gobierno municipal ven «discriminatorio» que Costas actúe de emergencia en arenales del Mar Menor para adecentarlos para Semana Santa pero que en cambio diga que no tiene fondos para actuar en la playa vivariense, como reconoció a la Valedora do Pobo.

«Non deixa de ser sorprendente. Outra vez se volve repetir que hai poboacións ou zonas de primeira, de segunda e de rexional preferente», lamentó el concejal de mar, Jesús Fernández, quien cree que la ausencia de fondos «é unha desculpa de mal pagador» y que la Administración estatal debe actuar «e non só pasarlle a pelota a Portos de Galicia», ente público autonómico que ahora intenta asumir totalmente el coste de la obra que iba a ser al 50% con Costas. «Como mal menor, a ver se Portos pode actuar xa e non pasar outro inverno a expensas de se o mar sobe ou non sobe», dice Fernández, que no ve comparación entre los daños que pueda ocasionar el mar en el Mediterráneo «cos temporais que azoutan o Cantábrico ano tras ano».

El edil también lamenta que Costas no haya aclarado desde un principio que no tenía fondos e insta al diputado en el Congreso Jaime de Olano «a que siga reclamando e pelexando, que para eso está de representante do pobo en Madrid, e máis cando foi el quen anunciou na campaña das xerais que o trasvase se iba facer en setembro do ano pasado».

Desde Salvar a Praia de Covas no critican que se invierta en otros lugares que lo necesiten, pero piden a las administraciones competentes «que non se olviden» de su problema. «Dende hai moitos anos a esto non se lle bota man e o problema medrou tanto que supón un perigo para as casas. Cada vez que se retrase máis calquera obra que veña mitigar o problema, este irase agravando», comentan, e insisten en que actuar en Covas «é necesario e imprescindible. O mal tempo aínda non empezou. Tivemos un amago hai uns días, en que o mar chegou ao paseo, e iso que non eran mareas vivas, pero co grao de deterioro e perda de area, as consecuencias poden ser bastante desafortunadas se isto non se atende inmediatamente», afirman.

Andrés Díaz Ferro, práctico del puerto y directivo del Seminario de Estudos Terra de Viveiro, involucrado en esta reivindicación, comenta que «non pode ser que a uns se lles faga todo e que non haxa unhas miguiñas para nós. Parécenos totalmente discriminatorio. Aquí o investimento de Costas eran 54.000 euros, a outra metade poñíaa Portos; non era tanto», asevera.

ARRECIFE. Díaz Ferro insiste por otro lado en clamar contra la idea de Costas de construir un espigón que divida la playa para solventar el problema. «Fixérono en Cariño e a praia quedou fea non, horrorosa», dice el práctico, que apuesta por hacer un estudio de dinámica de litoral para evaluar opciones como la instalación de un arrecife sumergido que impida que la arena se mueva de la playa.

De hecho, el próximo mes esperan convocar una reunión con técnicos de una empresa especializada en estas instalaciones y a la que invitarán a los vecinos. «Teñen moitas ventaxas e moi poucos inconvintes, e o prezo non vemos que sexa disparatado nin máis caro que facer outro espigón», dice.

Comentarios