El Ribadeo Indiano será del 7 al 9 de julio y este año dará un impulso al tango

Continuarán las visitas guiadas, el mercado de productos de ultramar o las yincanas ► La hostelería volverá a ofrecer bebidas y platos con sabores tradicionales de América
Fernando Suárez (izquierda) y David Martínez
photo_camera Fernando Suárez (izquierda) y David Martínez

La fiesta del Ribadeo Indiano llega este año a su cuarta edición. Se celebrará del 7 al 9 de julio organizada de nuevo por el Concello y Acisa, que este lunes presentaron conjuntamente las actividades que se van a desarrollar durante esos días. Una de las novedades de este año es el aprovechamiento del centenario del conocido tango La Cumparsita como excusa para desarrollar diversas actividades en torno al mundo de dicho estilo.

Al margen de ello, al Ribadeo Indiano volverá el mercado de productos de ultramar, el festival de habaneras, una exposición fotográfica de Alberto Martí o la elaboración de platos especiales en los establecimientos de hostelería con reminiscencias americanas. También se celebrarán otras actividades habituales como actuaciones musicales, teatro en la calle, visitas guiadas por el legado indiano del municipio, talleres de baile, yincanas, conferencias o verbenas.

Un aspecto importante será la inclusión de las novedades en el proyecto de recuperación documental que se viene desarrollando de la memoria indiana. El alcalde ribadense, Fernando Suárez, explicó que no se puede comprender el fenómeno indiano mirando solo hacia adelante porque "compre mirar tamén para atrás, non esquecer para aprender das cousas boas e das cousas malas. Por iso tamén a emigración define unha gran parte da nosa identidade, e polo tanto debe ser coñecida e estudada para que sirva e para que achegue valor á construción do noso futuro. Para seguir recuperando e coñecendo a achega da emigración compre continuar con este proxecto de recuperación documental e fotográfica dos emigrantes".

También subrayó que estarán muy presentes "os adeuses, que é o lema sobre o que pivota este Ribadeo Indiano. Como diría o noso autor Otero Pedrayo, en Galicia temos fartura de despedidas pois é desgraciadamente terra de adeuses. Para facerlle unha homenaxe a aqueles que tiveron que partir deixando atrás a súa terra, imos contar cunha exposición dos adeuses do fotógrafo Alberto Martí, onde os seus protagonistas son xente anónima, pero fundamental para entender a historia colectiva de Galicia no século XX".

Para aprovechar el centenario del tango La Cumpartista habrá varias actividades previas "que redundarán na calidade, na diversidade e na vistosidade do mesmo, e para iso queremos achegar a todo o mundo en xeral non soamente a aqueles que saben bailar, un obradoiro de baile de tango de salón. Queremos con isto volver lembrar que todos os que viñeron de América tamén trouxeron novos estilos musicais". En este apartado convocarán un taller de baile.

ACISA. El presidente de Acisa, David Martínez, resaltó la importancia de esta fiesta para sus asociados y avanzó que de nuevo muchos establecimientos se trasladarán "á época da emigración, a finais do século XIX e do XX. Nas casas de comidas e bebidas vanse encontrar todo tipo de manxares, que nos achegarán aos sabores tradicionais das Américas. Son días para gozar xuntos en familia e entre amigos. É tempo para retornar ao noso pasado indiano".

Martínez calificó el Ribadeo Indiano como "unha festa ideal para os ribadenses porque nos traslada durante uns días ao pasado e á herdanza que temos, e por outro lado permítemos gozar en todas as idades, en familia".

Señaló que habrá "máis música, máis cultura, vai ser moi divertido" y preparan actuaciones musicales "así como novidoso merchandising, que se presentarán en datas próximas. Todo co obxectivo de darlle o colorido e a importancia que esta festa se merece".

Comentarios