La Diputación fija el corredor como la gran prioridad estructural de A Mariña

Nunca antes la comarca de A Mariña había tenido tanto peso en la Diputación Provincial. Lo va ganando en atención incluso al porcentaje del Producto Interior Bruto que aporta al conjunto de la provincia, alrededor de un 30%, y por ello ahora la comarca dispone de dos vicepresidentes, la socialista cervense Lara Méndez, y el nacionalista de Barreiros Antonio Veiga. A pesar de ser de partidos diferentes los dos anticipan que la línea de trabajo del organismo provincial en lo tocante a la comarca mariñana tendrá un eje básico en materia de infraestructuras, que es conseguir la ejecución efectiva del corredor para que A Mariña se comunique por autovía con Ferrol de forma ininterrumpida.

Ambos admiten que no es competencia de su ente provincial, pero tanto Méndez como Veiga consideran «inadmisible» que sobrepasada la primera década del siglo XXI A Mariña siga con «unha estrada dos anos 70». Lara Méndez dice claramente que es «unha das directrices que nos marcamos» y que por eso trabajarán con todas las administraciones implicadas (Xunta y Ministerio de Fomento) para lograr ese objetivo «que nos atañe a todos».

Veiga lo deja también muy claro: «neso todos estamos de acordo e houbo xa pronunciamentos unánimes. Non pode ser que por esa estrada do ano 78 saian as mercancías de Alcoa ou todo o que moven os portos de Burela e Celeiro. Son centos de millóns de euros».

De directrices de trabajo habla también Lara Méndez, quien cita al presidente provincial, el también socialista José Ramón Gómez Besteiro, para recordar que fue él quien se marcó para sí mismo y para sus compañeros de gobierno otro objetivo que atañe a otras administraciones como es la recuperación del muelle de Alcoa, ahora en manos de la compañía americana. Para Lara Méndez, «a apertura do dique da factoría é importantísima porque tamén suporía un avance fundamental cunha infraestructura nova que a comarca da Mariña neste momento non tén», y sigue hablando de temas vinculados con el mar porque, esta vez ya de un modo más directo porque sí tendrán alguna competencia, recuerda que van a insistir en su trabajo para hacer oficial la ruta jacobea del Camiño do Mar «cuxa oficialización pode ser un revulvisvo económico para o turismo que é un motor básico na economía da nosa comarca. Estamos facendo a guía do Camiño do Mar que acabaremos en breve, e queremos que estea plenamente recoñecido».

CRISIS

La palabra crisis debe salir a relucir si se habla de inversiones de administraciones, pero tanto Lara Méndez como Antonio Veiga, aunque reconocen que se notará el bajón de inversiones, anticipan que más que un descalabro, se tenderá a una selección más pormenorizada de a dónde se destina el dinero.

La vicepresidenta provincial indica que «a situación económica é complexa», pero al mismo tiempo anticipa que «non deixaremos de invertir nin un só euro, porque eso sería un erro. O que hai que facer é mirar ben en que se invirte, así é como entendemos nós que hai que interpretar a austeridade». De no hacerlo así, bajo su punto de vista se contribuiría a mermar los recursos económicos provinciales, algo que la Diputación no puede permitir.

Además, en la situación actual, Lara Méndez afirma que cada euro invertido «será unha inversión que tén que ter retorno, non podemos deixar de traballar así».

Antonio Veiga habla de forma parecida para indicar que «teremos menos cartos e non se poderán iniciar grandes infraestructuras, así que hai que axudar a manter ben o que hai». Dice que cuando se hace una gran obra «durante dous ou tres anos todo está ben, pero logo empezan a dar problemas, e se miras as liquidacións dos concellos, ves que unha parte enorme se vai a gasto corrente, así que é a eso a onde lle temos que prestar moita atención».

SERVICIOS SOCIALES

Son otro punto común del que hablan con claridad y cierta preocupación los dos vicepresidentes mariñanos del organismo provincial. Saben que A Mariña no es ninguna excepción «e os concellos do interior, incluso concellos de costa pero con zonas interiores, sufren unha forte despoboación», algo en lo que quieren terciar para tratar de frenar ese fenómeno.

Está ya aprobada la construcción de residencias de mayores en Trabada y Riotorto, algo que Lara Méndez dice que servirá «para traballar en dous frentes: por unha banda ofrecer postos de traballo, e por outro manter ós veciños vivindo nos seus concellos, tanto os maiores que estarán nas residencias como os traballadores que se empregarán nelas».

El arco opuesto de edad es el que le toca a Veiga, responsable de Mocidade «que en realidade é algo trasversal porque afecta a Cultura ou Deporte, por exemplo». En este aspecto, reflexiona que es necesario dar un nuevo enfoque a las asociaciones «porque en moitas está traballando a mesma xente que hai vinte ou trinta anos. Eso está moi ben, pero está claro que eso era impensable nos anos 80, tén que haber unha renovación».

Veiga entiende que la gente joven debe aportar cosas nuevas y que por eso «ó mellor hai que revisar o modelo de organizacións asociativas e culturais, e de feito xa temos proxectos interesantes que avanzan nesa liña, non moitos, pero hai algún con xente nova á fronte». En lo que sí está orgulloso es en la cantidad de grupos musicales «que hai moitos e de todo tipo, e temos que axudarlles no que poidamos sen tutelalos».

Comentarios