Óscar Villada: ''Elegí esta profesión porque creo que es una salida viable''

Óscar Villada es, a sus 32 años, el ferreiro más joven de la provincia, un oficio que le venía de familia, pero que eligió tras hacer un ciclo de Mecánica y de trabajar en otros sectores. «Empecei na forxa aos 25 anos. Non me gustaba á cidade e pareceume unha boa salida para traballar no rural», dice este joven de Riotorto.

Óscar Villada conoció los secretos del oficio a través de su abuelo, Eduardo Villada, que a sus 83 años lleva en la forja desde que tenía solamente 13. El nuevo representante de esta conocida saga de ferreiros admite, no obstante, que el aprendizaje «é un proceso longo, no que hai que saber atopar a temperatura xusta do metal e traballar rápido para poder moldealo antes de que enfríe».

Óscar recuerda de su época de niño que lo que más se fabricaba en la forja eran fouciños y reconoce que su abuelo trabajaba muy duro para dar abastecido la gran demanda de entonces. «Agora a produción é moito máis pequena e, por exemplo, xa apenas se fan fouciños», explica este joven ferreiro, que afirma sentirse más a gusto «facendo pezas máis delicadas e mellor rematadas, dirixidas en moitos casos a coleccionistas, que penso que son os que lle saben dar o valor que teñen».

La construcción y restauración de viviendas es otra de las posibles salidas para la nueva hornada de ferreiros, «aínda que a crise fixo que a actividade do sector baixase moito e hai xente que, aínda que quere ter pezas saídas da forxa, pretenden que compitamos en prezos coa industria, o que non é factible».

A pesar de las dificultades, Villada anima a que si hay jóvenes que quieran aprender el oficio lo hagan. «É un traballo duro, pero ten unha gran dose de creatividade e inxenio, que encaixa moi ben coas persoas que teñan un carácter emprendedor», dice.

En cuanto al futuro del oficio, reconoce que hay cierto pesimismo entre los ferreiros más veteranos que temen que la profesión desaparezca con esta generación. «Eu sinceramente espero que non sexa así, aínda que o certo é que o oficio nunca vai ser como era antes e haberá que buscar novos camiños».

Comentarios